Framforskat

Efter två somrar som motorcykelägare har jag kunnat identifiera fem typer av män på basen av hur de reagerar på min lilla hobby:

  1. Han som vet. Denna kille har gjort sitt livs största misstag - han har sålt sin mc. Så han passar på att skryta om hur hans mc minsann var större, bättre och gick hårdare. Dessutom upplyser han om fläktar, överhettningar och priser på försäkringar.
  2. Han som skall skaffa. Jojo, han skall ta mc-kort. Sen skall han skaffa en cykel som är dyrare, nyare och snyggare än min.
  3. Han som ej tror. Inte är det väl möjligt att en kvinna kan vara intressearad av annat än läppglans och minikjolar? Slutsats: en hon kan inte äga mc.
  4. Han som är normal. Nybliven (antagligen tillfällig) optimist som jag är så tror jag på det goda i universum och således på att detta exemplar av det manliga könet existerar. Kontakt har dock ännu inte kunnat göras med denna sort, spaningarna fortsätter.
Edit: Den slutliga mängden är ju fyra. Så går det när man i skrivande stund inte kan bestämma sig för vad som är vad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

var är den femte sorten?:) puss!

ninni sa...

oj glömde visst o skriva mitt namn i andra kommentaren..! ses imorgon!:)