Så som okreativa bloggare gör

Ooooohh, har alltid velat fylla i en sån här! Litet som en Mina Vänner-bok när man gick i lågstadiet, dom var ju kul! Intresseklubben måste komma ihåg att anteckna.

Du heter: Catharina Johanna Holappa

Smeknamn: Catki, Cata, Chattis plus en massa föråldrade smeknamn.

Låt som när du är ledsen sörjer till: Coldplay - Fix You

Beroende av: Sci fi-serier, Nike-kläder, internet och nanna.

Vad tror folk om dig? Att jag är arrogant/hög i korken och supersmart.

Stämmer det? Inte riktigt. Jag ser inte mig djälv som arrogant och jag är för lat för att vara supersmart.

Vad får du oftast komplimanger för? Varför var det så svårt att komma på nåt här? Att jag är en bra lyssnare kanske.

Hur imponerar man på dig? Man är sig själv och har humor. Torrt schack som är stela när man först träffas är riktigt jobbiga.

Brukar du skratta för dig själv? Klart det :)

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Något som jag inte får tala om.

Var bor du? I Hanko city.

Trivs du där? Ja, faktiskt! Skulle inte flytta någon annastans inom Finland.

Hur svarar du i mobilen? Mycket kreativt: HEJ!

Vem ringde du senast? Tintti.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Chefen meddelade om lite ändringar i min arbetsdag.

Antal timmar sömn inatt: 8 ljuva timmar.

Sov du ensam: Ja.

Brukar du komma i tid: För det mesta. Har på senaste tiden slarvat litet med det, skärpning krävs.

Hur känner du dig nu: Tom i huvudet.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart.

Vad tycker du om fötter: Inget speciellt.

Vad saknar du: Något att se fram emot.

Hade du en bra kväll igår: Underbar.

Favorit dryck på morgonen: Apelsinjuice är ett måste.

När brukar du oftast gå och lägga dig: 23-tiden.

Är du blyg? Ibland.

Sysslar du med någon idrott: Nej, men skulle vilja spela badminton eller hålla på med någon kampsport.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Kan inte riktigt bestämma mig. Lutar mot ett nej.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Fixa in mig på någon bastukväll.

Är du nöjd med ditt liv: Det beror på dagen! För det mesta funderar jag nog om det skulle vara läge att göra en radikal förändring, men å andra sidan har jag det ganska bekvämt och bra just nu.

Är du bortskämd: Inte i den traditionella bemärkelsen. Har dock svårt att såga nej åt mig själv, så på det viset kanske jag är litet bortskämd.

Vad gör du i morgon: Jobbar och äter tacos!

Vad är det värsta du vet? Päron, orättvisa och djurplågeri. Plus säkert en massa annat (som att tömma hårsilen i duschen, uuuujjj).

Har du bra vänner och äkta vänskap? Jadå.

Vad är det finaste du fått? Här skall jag vara riktigt äckligt klyschig och säga "mina barn", alltså kissemissarna Selma och Signe.

En speciell dag du minns: Den första som ploppar upp i huvudet är nog en sag av sightseeing i London i sällskap av en viss venezuelansk herreman.

Du samlar på: Kilon (hehe).

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Jenkku.

När grät du senast: Jag fällde väl en (EN!) tår igår när Carson dog i Stargate Atlantis :)

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Vara oerhört självisk och rymma utomlands till ett hus vid havet med alla pengar.

Vill du gifta dig: Nja, tror inte det.

Vill du ha barn: Känns så inaktuellt nu att svaret är nej, men kanske ändå nångång.

Är du musikalisk? Hahahahahahaha. Nej.

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten.

Bor dina föräldrar tillsammans: Nej.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja.

Biter du på naglarna: Neeeeeeeeeeej. Lite gnager jag om dom håller på och brister och så, men annars aldrig.

1 kommentarer:

Jenkku sa...

Men du ringde mig int när Carson dog....=)