Jag vill bli kolumnist när jag blir stor

Det finns inget bättre än en bra kolumn. Eller egentligen, en bra kolumnist. Trendi (jo, den dimper in i postlådan varje månad, tro det eller ej) hade två förfärligt bra koluminster, men de har blivit ersatta. Bytet var inte alls lyckat, tyckte jag tills jag fick den nyaste tidningen. Där har Maria Veirola skrivit något som skulle ha kunnat vara taget direkt från mitt huvud. Den handlade nämligen om överivriga försäljare (speciellt på apoteket). Niklas Thesslund blev jag ju litet kär i när jag läst kolumnen om hur vi har så svårt att ta oss en ledig stund och när vi sen har en så behandlar vi oss själva dåligt med flit, genom att utsätta oss för giftiga substanser. Men Katri Manninen har helt tappat touchen. Allt hon skriver är bara skit.

0 kommentarer: