Som att campa

Om jag plötsligt skulle göra en helomvändning och bli en positiv person så skulle jag kunna tänka på min nuvarande temperatur-situation som ett äventyr. Jag börjar morgonen med någonslags tvätt- och påklädningsprocedur där jag trippar på tårna för minsta kontakt med det isiga golvet och slänger snabbt på mig kläder. För det mesta dubbla av allting. Eftersom jag idkar sportlov för tillfället så tillbringar jag med största sannolikhet dagen i soffan under filten. Möjligtvis kikar jag ut underifrån filten för att koka te åt mig i något skede. Dagen avslutas med nattdräkten: långkalsonger, pyjamasbyxor, sockor, yllesockor, topp, långärmad skjorta plus huppare (med huvan på). Sen snabbt som fan in och gömma sig under dubbla täcken. Lite som att leva under stjärnorna.

0 kommentarer: