Ur garderoben

Shiiittt! Cheniq outar mitt föredetta töntiga smeknamn på sin blogg! Nåja, för några år sedan gjorde jag mitt yttersta för att hålla det hemligt men nuförtiden är jag cool med saken (bara man inte använder smeknamnet) (eller Jenkki brukar få göra det).


Storyn om smeknamnet är denna. I lågstadiet (för att inte tala om högstadiet) var jag ganska mesig. På femman tyckte en av de coola kidsen (Malin, som för övrigt inte alls är så cool nuförtiden) att Catki var ett alltför fjantigt smeknamn och bestämde sig för att det var dags för mig att heta Cata (antagligen såsom hennes "übercoola" kompis gjorde). Varför detta sedan stuck så bra vet jag inte. Kanske jag medvetet försökte bli coolare. Kanske det bara hördes bättre. Men ännu är jag Catki för t.ex. morbror Kajen och allas våran lågstadielärare Ann-Mari.

Men så är det med smeknamn, med tiden blir de fler. Nu har vi utökat med t.ex. Chattis, Iina och Ratakses fast inte alla används så flitigt mer.


Ett inlägg om mig mig mig kräver en egobild.

2 kommentarer:

Jenkki sa...

Oops. :)

Jenkku sa...

Hahaa! Sorry att jag outa dig. Men jag visst att du e tillräckligt cool för att klara av det. Tänk om int Malin sku ha ändra de så sku du ännu vara Catki =D. Å vi andra följde hennes exempel.