Sjukvårdspersonalen

Igår besökte jag farbror doktorn i sjukhuset som gav mig Grey's Anatomy-vibbar. Under mitt äventyr som kallas Operation Boobs har jag råkat ut för inte mindre än ungefär 8 plastikkirurger, olika varje gång. Denna gång stötte jag på den första mannen i gänget, men vad är det nu där, behagen åkte fram och blev litet påpetade i alla fall. Det var först efter mitt ca 7 minuter långa besök som jag märkte att han var ju snygg. Och i lämplig ålder.

Så nu förstår jag igen folk litet bättre som tycker det är konstigt med att t.ex. lärare är normala människor. Inte tänker man ju heller på läkare eller annan sjukvårdspersonal som något annat än just läkare eller sjukskötare, speciellt när man ligger eller står där med blottad bringa. De är liksom sitt yrke i första hand och människor i andra hand.

2 kommentarer:

Sarina sa...

Nog tog du väl hans nummer?!?!? Haha ;)

Jenkku sa...

Nå äntligen en läkare med Greys anatomy vibbar! Alla jag har hamnat till är gamla och torra. Sen försöker jag alltid skämta, men de tycks sakna humor.
Å så kom jag ihåg fel med din end of an era juttu. Jag trodde de handlade om motorcykeln.