Paus

Finns det en möjlighet till paus från powerpointandet så tar jag den, naturligtvis! Enligt demand publicerar jag mitt oslåbara Chocolate Chip Cookies recept:

225g margarin
2,5dl farinsocker
2,5dl socker
2tsk vanilliinisocker
2 ägg
1,5dl kakaopulver
5dl vetemjöl
1tsk matsoda, bakpulver går också bra
ca 200-400 gram hackad choklad, beror på hur chokladigt man vill ha det

Margarinet och sockren skall vispas pösigt, sen skall äggen i och slutligen dom torra ingredienserna som man har blandat ihop. Sen är det bara att lyfta små högar på bakplåtspapper och steka 14-16 minuter i 180 grader. Och här är det noga, man får experimentera sig fram vad som passar ens ugn bäst.

Kakaopulvret skall ju vara mörkt och det blir nog litet för mycket, så jag brukar lägga kanske 0,5 dl och sen kolla om det behövs fyllas på med mjöl istället om degen blir alltför klibbig.

Nu blev jag ju sugen.

2 kommentarer:

sarina sa...

Ooohmyy, de e inga tokiga kex dehär ;)

Anonym sa...

Jeeeei! Tack, nu ska jag äta mej fet på kex hela sommarn! :D