Unnar mig en motkommentar

Fick en liten anonym kommentar till detta inlägg.

Anonym sa...

Nå vittu om inte du fattar att han e den största kändisen enda sen Elvis så e du störd! En bra människa har dött och du klagar över att människor sörjer han? Var e din medkänsla människa!??

Ja. Om man läser riktig noga så är det ju precis det jag säger. Att man inte skall bry sig och att människan är en nolla. Duuuuhhh. Jag vill vänligen be mina läsare att läsa först och att kommentera sedan. Och står man för sina åsikter så vågar man lämna ett namn. Ens ett påhittat.

6 kommentarer:

Lena sa...

Nu kan jag inte heller hålla mig mera :)
Argumentationsteknik är nämligen inte alltid så lätt... Men några tips för nybörjare:
- Låt bli personangrepp (t.ex. "du e störd"). Du ger bara ett oseriöst intryck.
- Vågar du säga din åsikt, så vågar du också berätta vem du är.
- Inflation på svordomar. Kvinnliga könsdelar på grottmans-finska har inget med det här inlägget att göra.

Cheniq sa...

Bra Lena! Hoppas att folk tar vara på dessa tips.

Anti-Lena sa...

Oj oj Lena, vad du är rolig! Du har TYDLIGEN ingen erfarenhet när det kommer till ungdomar.. Vissa människor lever ännu ¨på stenåldern!

Ps. Jag är inte korkad, säger jag mitt namn så kommer jag få skit sen i skolan när den börjar igen!

Anti-Cata sa...

Jaa, glömd och säga. Sen när jag går ut högis så kan jag säga min åsik face-to-face, men inte nu för det påverkar mitt betyg! Kanske ni tycker att det jag skriver nu inte kommer påverka sen när skolan börjar igen, men jo det gör det! Man ser på andra människor så som de har sätt på en själv och intrycket tar en tid för att förendras! Så än en gång, jag är inte korkad!

Cheniq sa...

När en anonym person lämnar en kommentar kan vi ju int veta att människan är elev på skolan Cata jobbar på. Kanske man kan gissa det, men t.ex. jag kan inte veta det för jag har ingenting med den världen att göra. jag vet inte heller vad det är för personer som läser Catas blogg.

Alla har rätt till en åsikt, men bara för att man inte håller med om något behöver man inte kalla en person för störd. på det viset får man ingen respekt, så jag förstår att du håller dig anonym. Visa respekt åt andra så får du respekt, så funkkar det. jag vet att som tonåring säger man ofta precis vad man tycker utan att tänka efter.

Efter den här monologen, som jag har ingen aning om nån annan läser förutom Cata, så kan jag ännu kommentera att ingen har påstått att du e korkad. Bara att man kan tänka efter före man öppnar käften.

angårintedej sa...

HÖrdu Lena du och dina kvinnliga könsdelar, Vem bryr sej??