Yo baby

Det finns få nöjen jag gillar sp mycket som att gå i matbutiken. Att läsa förpackningar, jämföra och hålla på är bland det bästa som finns. Idag förstördes denna glädje dock litet av ett "Yo, what's up baby". Grrr. Ingen kallar mig baby.

Jag har faktiskt en teori om detta. Under fler än ett tillfälle har jag blivit påhälsad på det där sättet, en frammumlad hälsning när typen redan är halvt förbi en. Om man inte vänder sig om och hälsar artigt tillbaka så kan man klassificeras som den typiska finska bitchen. Men. Vänder man sig om så "är man ju sååå intresserad", eftersom man gjort sig omaket att vända sig om. En bra taktik i och för sig, men för mig en lose/lose sitsueissön.

2 kommentarer:

Tintti sa...

Man ska svara yo yo! tillbaka så visar man sin neutralitet ;)

Sarina sa...

Haha, vem säger "Yo, what's up baby" i en BUTIK, ti nån som man int känner :D haha, de va då en dorka.