Ämbarlista

Funderar om jag borde göra en bucket list. Det vill säga en lista om vad allt jag vill göra innan jag dör. Låt oss börja:
  • se norrsken
  • tatuera fötterna
  • bo utomlands minst tre månader
  • äta en Big Mac
  • köpa ett teleskop och ta upp min drömhobby
  • prova att skjuta med en riktig pistol
  • hoppa fallskärm
  • gå på en äkta dejt i amerikansk filmstil
  • tillverka något fungerande med mina egna händer (typ väva en matta)
  • vara blondin ett tag
  • resa till minst 40 länder
  • prova på vuxenbalett
  • kunna gå ner i spagat
  • uppleva tyngdlöshet
  • odla något, typ örter eller potatis
  • lära mig spanska
  • lära mig spela piano
  • se en val
(Är det kanske såhär en trettioårskris känns?!)

2 kommentarer:

Sarina sa...

Oi va kiva keikkor! Skjuta me pistol vill ja också, liiite häftit! O spanska ska jag lära mig, jippii:)

Jenkku sa...

Näääeee! Inga kriser ännu! Vi e ju int ens 28. Men jännä lista du har. Om det här sku vara min lista så skulle jag kunna pricka av fyra grejor. De e dom som e minst spännande.