Såhär kan man också undvika att lägga sig i tid

Alla känner väl till min förkärlek till listor? Denna uppfriskande lista hittade jag inne hos Peppe som i sin tur kopierat sin från Popmorsa. Längre än så har jag inte släktforskat i listans ursprung. Gör den du också!


Vad är den äckligaste mat du vet?
Korvsås och potatis. Kombinationen är riktigt extra äcklig.

Nämn fem grejer du är nöjd med som du gjort i jobbet (hela livet)
Hmm. Jag är nöjd att jag utbildat mig behörig lärare, att jag har tålamod för det mesta och att jag klarat av att organisera vissa saker. Jag är också nöjd över att jag slutat vissa jobb samt inte varit rädd att ta ansvar i andra.

Vad ångrar du i livet (om något)?
Jag ångrar en tanke jag hade en gång. Faktiskt!

Vad kommer du ha för klädsel i höst och vinter?
Ööööhhh, vanliga kläder?

Vilket är ditt dyraste klädesplagg?
Det sorgliga är att jag inte äger något svindyrt klädesplagg. Men jag är extremt oimponerad av klädesmärken i allmänhet. så sorgen är inte så långvarig.

Har du någon oanad talang?
Nää! Jag är så avis på folk som kan cirkuskonster, trollkonster, spela instrument eller höja på ena ögonbrynet sådär lustigt.

Vad gjorde du i helgen?
Bakade, underhöll gäster, bakade litet till, underhöll mera gäster. Denna helg skall jag eremita mig.

Vad är dina fem viktigaste 2dos den här veckan?
Ringa ett viktigt samtal, skicka ett viktigt mejl, beställa ny telefon, sova tillräckligt och gå till posten. Jag har det inte så stressigt just nu.

Vad har du på dig just nu?
Hehe. Pyjamasbyxor med ugglor på och en t-skjorta med en flicka på. Tutidags snart.

Senaste låt du lyssnade på?
Sia - Breathe Me

Bästa skönhetsknep?
Sov tillräckligt och försök inte för mycket.

Vilken klädstil tycker du är hetast på män?
Mjaa. Lättare att konstatera att kostymnissar och tajta kläder inte fungerar.

Vem saknar du?
En crazy en som jag skall träffa i London snart.

Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska?
Att alla människor kunde bli litet mer klarsynta.

Vilka tre personer inspirerar dig mest?
Påminn mig att jag skall fundera och svara på den här frågan någon annan gång.

Bästa boken nånsin?
James Freys The Final Testament of the Holy Bible. Så bra att den just nu är på turné bland med vänner och bekanta. Säg till om du vill låna den, sprid budskapet.

Vilka tidningar läser du?
Är mycket dålig med tidningar. Helsingin Sanomat har jag börjat prenumerera på till iPaden. Måste fortsätta i alla evighet, jag blir en bättre människa av att läsa tidningar.

Vad önskar du att du var bättre på?
Jag önskar att jag var bättre på att formulera mina tankar och uttrycka dem.

Är du religiös?
Nej.

Vad är din största rädsla?
Att det händer en olycka eller något annat plötsligt och tragiskt åt min familj.

Vad är det elakaste någon sagt till dig?
Tänker inte hänga ut ex-pojkvännen desto mer än att konstatera att där finns det en guldgruva av elakheter och idioti att citera.

Vilka personer betyder mest i ditt liv?
Familjen såklart. Och vänner, såväl nya som gamla.

Om du får barn vad ska du döpa dom till?
Något vikingainspirerat. Typ Freya och Eirik.

Om du fick köpa vilken bil som helst - vilken?
Någon riktigt retro bil. En gammal Toyota med svarta plåtar.

De tre finaste sms du fått i år?
Då jag var i Italien fick jag en del sms om att jag var saknad. Det kändes fint.

0 kommentarer: