Fredagen den trettonde

Som Cheniq visst konstaterade redan så är det snart fredagen den trettonde igen. Skoj. Min förra fredagen den trettonde blev nämligen inte så lyckad:

  1. Mitt flyg till London var försenat.
  2. Då flyget landade fanns ingen ground crew på plats att ta emot oss. Bara att vänta.
  3. "Drag-handtaget" på min kappsäck sade kaputt. Bara att dra i kappsäcken i det lilla handtaget som sitter fast på kappsäcken. Inte att föredra.
  4. Alla tåg från flygfältet in mot London var försenade. Bara att vänta. I EN OCH EN HALV TIMME!
  5. Då jag äntligen kom fram till London Bridge hade undergrounden jag skulle ta slutat gå när det var så sent. Bara att ta taxi.
  6. Ingen taxi tog kort. Tog en stund (fyra bilar) att fatta att istället för att fråga följande bil be att den stannar vid en automat.
Lesson learned: om du skall åka taxi i London är det bäst att ha lite sterlings i plånboken.

Och snälla Fredagen-Den-Trettonde-Fén: pina någon annan nästa gång!

0 kommentarer: